måndag, december 03, 2007

Nytt jobb!

Ja, bättre sent än aldrig kan man säga... Jag har inte haft så mycket att berätta på sista tiden har det känts som, men nu händer det grejer.

Började på mitt nya jobb som Advisor idag - det är tydligen den benämning man får om cheferna inte vet vad de annars ska kalla en. I det här fallet handlar det om ca 50% fixa med möten (protokoll och dagordningar samt hålla koll på om folk har gjort det de sa att de skulle) och 50% kommunikationsjobb (betydligt mer flummigt men jag ska väl vara med och ha synpunkter på olika kommunikationsstrategier och -projekt). När det gäller mötesbiten har jag inplanerat 6 veckors överlappning med kvinnan jag ska ta över ifrån när hon blir mammaledig. ;) Verkar klart mer intressant och mindre stressigt än mitt förra jobb men vi får väl se. Det känns bra hittills iaf.
Till saken hör att kontoret ligger på Lambton Quay, Wellingtons största shoppinggata, och att jag är på våning 12 med utsikt. ;)













Annars har jag sen sist besökt de flesta teatrar i innerstan och kollat på massa utställningar och dans. Några höjdpunkter var sistaårseleverna på NZ School of Dances avgångsuppvisning (blandat balett och modern dans), pjäsen Arcadia med avgångselever från NZ Drama School men kanske framför allt utställningen av Philip Treacys hattar för Isabella Blow. Galet detaljrika och hur coola som helst, inte minst med tanke på att hon verkligen använde dem, bl.a. på begravningar... ;)

Har också varit och ridit med vår kompis Jessica, ska försöka göra det igen så småningom, stallet har bland annat tretimmarsturer vid havet.

Igår var vi äntligen på Chocolate Fish cafe vid Scorching bay strax utanför stan där folket från LOTR hängde mellan inspelningar. Sjukt god banankaka med mosad banan, grädde och chokladsås. ;) Vi hade skjutit upp besöket ganska länge och det var visst tur att det blev av nu för från och med idag har de bara begränsad service tills de stänger... Men förhoppningsvis ska de få hålla till i en annan lokal på samma strand. Vi håller tummarna. (Observera att bilden är från http://photos2.flickr.com/3862202_7ddafb9395_b.jpg och alltså inte tagen av mig eller Tob. Fast vi hade faktiskt så här fint väder. ;) )

Till slut vill jag bara tipsa om http://www.freerice.com där man testar sitt ordförråd och skänker ris till behövande på samma gång. ;)

*kramar*