söndag, juli 15, 2007

Heja GripShift

Halvgammal nyhet: den australiensiska avdelningen av spelsiten IGN har utsett GripShift som det bästa spelet på Playstation Network! Fast de kanske är lite partiska iom. att det är ett spel från australasien :)








Exempel på banor från GripShift. De går ofta ut på att hitta fiffiga genvägar, på den till vänster kan man tex köra ut ur toppen på loopen, rolla runt och landa vid mållinjen.

Under tiden jobbar vi (6 pers på teamet) vidare med en ny utgåva av spelet. Jag har hållt på med att laga skuggor, shaders och att kunna köra spelet i högre upplösning på sistone. Trevligt :) Har varit ute på lunch med producenten för projektet, Jim (nog lite team bonding-drag från hans sida :). Han är från Arkansas och har jobbat bla. som tidningsfotograf och filmkameramontör/reparatör, så det går alltid att prata lite om kameror. Han har också varit på Disney i Kalifornien, där han bla. var disneys producent för Quackshot på megadrive, ett av de bättre spelen på den maskinen. Kul med lite anekdoter från utvecklingen och hur de fick korrigera SEGAs japanska utvecklingsteams något skeva bild av disneyfigurernas personligheter.

Just nu spelas det en del Singstar (karaokespel) som jag köpte till Abigail i födelsedagspresent. Det är mest abigail som sjunger, fast jag kan ibland medverka på de enklare låtarna, som Ring of Fire. Annars spelar jag lite Mario 64 på N64 och God of War på ps2. Sen håller jag på att titta ikapp på 2007 års motocross-vm eftersom jag nu har hittat de flesta tävlingarna med utmärkt fransk kommentator (jag tittar mest på bilderna).

Under veckan kikade jag också på jesus camp, en dokumentär om kristna fundamentalister i Missouri och deras läger för barn. Kan rekommenderas om man inte känner sig riktigt tillräckligt upprörd över dylika fenomen. En lite rolig uppföljning i sammanhanget är det downfall som strax efter filmen gjordes drabbade uber-pastorn, en kille som sägs ha pratat med presidenten på veckobasis. Min kollega Mark, som är från Colorado, tyckte att filmen fick honom att känna sig som hemma :)