onsdag, april 25, 2007

ANZAC day

Idag är vi lediga eftersom det var precis 92 år sedan Australian and New Zealand Army Corps för första gången deltog i strider i första världskriget. För den inbitne firaren finns det en dawn parade att gå på vid 05.30, vi nöjde oss dock med att titta på lite dokumentärer på tv. De flesta kanalerna har enbart sänt dokumentärer, minnesceremonier och annat sånt under förmiddagen. Det hela är en ganska stor grej. Enligt amerikanerna på jobbet så tar dom inte sin Memorial Day på samma allvar (ursäkt för grillfest :).

Det rullar på på jobbet, även om projektet jag är i har lite osäkerhetsfaktorer för tillfället (gör det mest osäkert när det faktiskt blir klart, eftersom det är self published så finns det inte yttre krav från publishers o dyl). Två av gruppmedlemmarna som pysslat med renderingssidan av spelet har flyttats till ett nytt tokhemligt projekt. Jag jobbar fortfarande på omstrukturering av menysystemet, men det känns som att det kan komma att bli annat också framöver, särskilt när gruppen stuvas om lite. Företaget växer fortfarande en del och det har redan kommit en programmerare till som kanske ska jobba på vårt projekt. And there was much rejoicing för att jag inte är nyast längre :) En annan grej som har hänt på sistone är att vårt teams enda devkit har gått i graven (överhettningsproblem?), vilket begränsar lite vad vi kan jobba på tills vi har fått nytt/nya. Själv jobbar jag mest med PC builden för tillfället så för mig gör det inte så mycket.

Nya bilder blir det inte några förrän jag har tagit tag i garantireparation av kameran :) Har inte heller tagit så mycket bilder eftersom vi mest har varit hemmavid på sistone.