lördag, februari 24, 2007

Ett hederligt arbete

Jag fick jobb! Hur latt som helst! Alla som ar sugna pa trivsamma kontorsjobb med ok lon kan fundera pa att flytta till Wellington... ;)
Jag mejlade ivag mitt CV till ett gang rekryteringsfirmor (det finns hur manga som helst har) i sondags och fick forsta samtalen dagen darpa. Pa tisdagen var min forsta intervju (dar jag aven fick gora tester pa skrivhastighet, Word och Excel - tva forsok pa varje uppgift att losa i respektive program, lite laskigt - vet du hur Mail merge funkar t.ex.?). Och det maste ha gatt bra, for de ville att jag skulle borja jobba nasta dag!
Sa nu har jag varit pa Ministry of Education i tre dagar (uppdraget ar sex veckor) och hjalper till med en serie workshops de haller runt om i landet. Svarar pa mejl, bokar catering, satter ihop deltagarlistor, m.m. Ska aven hjalpa till med informationsmaterial verkar det som.
Och det ar roligt hittills maste jag saga, jag gillar att strukturera upp saker. De ar valdigt trevliga pa jobbet och nar de har moten far man en grymt god chokladkaka. ;) Huset ligger precis runt hornet fran The Beehive (riksdagshuset).

Tobias borjar jobba pa mandag. Han har hallit pa att styra upp sitt arbetstillstand (och last tidskrifter om flygplan och datorer pa biblioteket), och jag haller pa att fixa skattenummer och bankkonto - forst da kan jag fa lon... ;) Har ocksa kopt klader i s.k. "corporate" stil, enligt rekryteringsfirmans rekommendationer (fast begagnade sa klart). Tycker att jag klarat mig hyfsat anda pa min grymma packning i ryggsacken fran Sverige, till intervjun behovde jag bara kopa skor sa nu ager jag ett par klassiska svarta pumps ($25 pa The Warehouse, grym billighetsaffar med allt man behover och varldens basta jingel).

Det enda vi behover nu ar alltsa en lagenhet, eller ett rum i en lagenhet. Har tittat pa ratt manga, av blandad kvalitet, och det ar nagra vi verkligen vill ha men konkurrensen ar hard. Sa vi letar vidare och haller tummarna. ;)
Kanns iaf bra att antligen fa bo lite i en storstad! Hander en hel del kul har, ikvall ska vi t.ex. pa Video games live och hora en kammarorkester framfora tv-spelsmusik... ;)