måndag, februari 12, 2007

Flytt till grannsamhället

Vi tänkte egentligen sticka från Takaka början på förra veckan, men sen kom det ett mail från Sidhe där de bad om ett arbetsprov. Eftersom jag inte är helt nöjd med dom jag har (kan man bli "klar" med dom?) så råkade jag sitta fyra dagar med att förbättra ett gammalt innan jag skickade det :) Mycket behändigt att kunna låna en laptop att programmera på från vandrarhemmet/huset. Skönt också att vi bara var tre som bodde där under förra veckan. Hursomhelst har vi nu slitit oss från det ytterst bekväma boendet i Takaka för närmare kolla upp tillfälliga jobb i Motueka. Händer inget banbrytande (såsom positiv reaktion från Sidhe) så är det mycket möjligt att vi kommer delta i äppelskörden som börjar denna/nästa vecka! Idag ringde vi runt till ett gäng ställen och sammanställde en lista över möjliga kandidater att jobba hos.

Då jag satt inomhus största delen av förra veckan har det inte producerats så värsta många nya digitala bilder på sistone. Det jag har att skicka upp nu är bilder från förra söndagens Old Thumpers som hölls i Pohara utanför Takaka. Det är en veteranmotocrosstävling där inga motorcyklar nyare än årsmodell 1980 förekom. Även om det väl är snäppet mer spännande med modern motocross så var det lite småtrevligt :) Särskilt som vädret var finfint och banan låg i en paddock med utsikt över havet och Golden Bay (som från början hade det något mindre smickrande namnet "Murderers Bay").
























Sista bilden föreställer ett Space Age-hus vi hittade i Pohara (litet samhälle nära stranden). Säkert sjukt opraktiskt att bo i, men snyggt och lite 2001:igt :) Det man inte riktigt ser på bilden är dock att det sitter ihop med en högst ordinär villa. Vi har hittat ett trevligt och lite undangömt vandrarhem här i Motueka, nu ska vi gå dit och göra något så spännande som att laga mat.