tisdag, oktober 24, 2006

Lite Auckland och lite Coromandel

Har ar lite bilder pa sky tower i Auckland, som abigail skrev lite om i forra inlagget. Det ar 380-nanting meter hogt, men vi var pa observationsdacket pa 186m. Bra utsikt! Abigail tyckte att det var laskiga glasgolv.

















Dessa bilder ar fran den storsta parken i Auckland, det var rattsa djungligt dar. Abigail har framlagt teorin att blomman till vanster ar smalands landskapsblomma. Kul isafall att den vaxer tillsammans med en ormbunke, som ju ar nya zeelands symbol.

Igar mandag var det daligt vader med regn mest hela dagen, sa vi tog en biltur pa state highway 25 runt Coromandel. Vi gick ut och kikade pa nagra stallen, tex. Otama beach och Opito bay som bada ar stora fina sandstrander, sakert finfina for strandliv om ett par manader :)

Vi stannade ocksa vid Hot water beach, dar bilden till vanster ar tagen. Dar jag star bubblade det upp varmt vatten ur sanden, tillrackligt varmt for att branna sig om man inte passade sig. Under mer gynnsamma vaderforhallanden brukar folk grava gropar och lagga sig i har.

Idag ar vi lite sjuka, kanske mest jag iofs. Tankte ga till det populara vandringsmalet The Pinnacles, men far vila hemma istallet.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Dags att komma in på irc när klockan inte är 03.00? :)

24 oktober, 2006 08:29  
Anonymous Anonym said...

can't go wrong med högt torn/fina vyer!

höghusen ser dock ut som rippade från sim city 4 höhö.

24 oktober, 2006 09:47  
Anonymous Anonym said...

Jag blir mer än lite avundsjuk när jag sitter instängd i klaustrofobiskt källarkontor med högar av papper framför mig.
Nya Zealand låter underbart! Av bilderna att döma är det lika bra som det låter.
Ha en fantastisk resa!

Kramar Maria

24 oktober, 2006 11:40  
Anonymous Anonym said...

Kul med så fina bilder från Sky Tower - särskilt det där bara fötterna syns! Påminner om Dödligt Vapen - så jag antar att Mel Gibson kom till undsättning och räddade er med hoppmadrass och skön australiensisk engelska. Jag tror oxå det var smålands landskapsblomma Tobias. Men vad heter den och ormbunken egentligen? På latin :) Take care Svante

29 oktober, 2006 12:33  
Blogger Tobias said...

Det genomskinliga golvet var ratt fiffigt, jo :) Angaende landskapsblomman har jag fatt ett tips fran min flora-studerande far att det snarare ar harsyra. Men det var en fin tanke :) Pa latin vetetusan, har inte tillrackligt mycket internettid for att ta reda pa det =)

01 november, 2006 04:07  

Skicka en kommentar

<< Home