söndag, augusti 10, 2008

Sidhe's the one

Spelsiten The Escapist publicerade nyligen en artikel om Sidhe:

http://www.escapistmagazine.com/articles/view/issues/issue_161/5114-Sidhe-s-the-One

Lite småkul att läsa, visste tex. inte att Steve Mariotti som började nyligen hade jobbat på Civilizationspel :) Verkar som att många lite äldre rävar tycker det är lugnt och skönt på Sidhe i jämförelse med stora firmor i USA och England. Jag har ju inte så mycket att jämföra med, tycker det verkar variera rätt mycket från projekt till projekt hur hårt det måste jobbas för att ro det i hamn. Jackass tex. drog väl över ett år och krävde fortfarande massa övertid. Men jag kan inte klaga, har haft det bra hittils! Gripshift krävde lite extra jobb de tre sista veckorna men var ett välskött projekt tycker jag. Det stora projektet jag jobbar på nu har blivit hyffsat försenat och kommer inte bli klart förrän nästa år. Tyvärr innebär väl det att projektet fortsätter vara hemligt längre också :)

Nu har vi förresten bokat flygbiljetter till en liten resa i samband med Abigails hemresa. Cooköarna och Cairns-området i Australien är resmålen. För min del blir det flygning Wellington - Auckland - Rarotonga - Aitutaki - Rarotonga - Auckland - Brisbane - Cairns - Sydney - Wellington :) Fast vi ska bara stanna på Rarotonga, Aitutaki och i Cairns. Fjärde till tjugoförsta september. Hoppas på lite söderhavsvyer och lite dykning.