måndag, juli 07, 2008

Nya glasögon

Så här snygga glasögon har jag nu, fast utan klistermärket då... Det här är bågarna jag lånade hem för att prova, på den tiden då Tobias kamera fortfarande fungerade... Förhoppningsvis ska han lyckas laga den i Brisbane i Australien där han befinner sig just nu. De har nämligen en Pentaxverkstad där tydligen. Tre veckor ska han vara borta i alla fall, tråkigt men sant.

På plussidan är att hans resa sker samtidigt som den stora filmfestivalen i Wellington så jag ska passa på att roa mig med att se två nya zeeländska filmer, nämligen Rain of the children och Apron strings. Ska bli kul.

Annars frilansar jag lite grann, en artikel kommer i svenska tidskriften Mana i augusti och förhoppningsvis kommer även inslag i P4 Kalmar och P1. Jag säger till i så fall... ;)

Och så har jag börjat kolla på rugby, hittills bara på TV eftersom matcherna alltid verkar sammanfalla med ett ihärdigt ösregnande eller till och med lite snöblask. Underbar sport. Många av deltagarna har små pannband som jag misstänker är till för att deras öron inte ska bli avslitna. ;)

Återkommer förhoppningsvis med länkar till journalistiska verk från Nya Zeeland!